Boldogasszony hava
Boldogasszony hava a Százszorszép csoportban
2 hét szünet után érkeztek vissza a gyerekek. A sok élménybeszámoló, történetmesélés után belekezdtünk azokba a tevékenységekbe, amiket januárra terveztünk. Nagycsoportosaink 3 hétig úszótanfolyamon vettek részt, a délelőtt nagy részét az uszodában töltötték.
• „Kerek Isten fája, szép tizenkét ága…” projekthetünkön megismerkedtünk az évszakok, hónapok körforgásával, az évkörrel, az évszakok jellegzetességeivel, a családokban zajló téli élettel, tevékenységekkel. Szőttünk, fontunk, gyöngyöt fűztünk. A nagycsoportosok elkészítették saját évszakórájukat.
• Következő témánk „Az állatok élete télen” címet kapta. Sétáltunk a téli Erzsébet kertben, ismerkedtünk új fogalmakkal, mint téli álom, vadetetés, madáretetés. Készítettünk madáreleséget. Beszélgető köreink témái a következők voltak: Itt telelő madaraink. Miért szükséges a vadetetés? Mit csinálnak az erdei állatok télen az erdőben? Mit esznek, hogyan jutnak ennivalóhoz? Miért nehezebb ez télen, hogyan segíthetünk nekik? Készítettünk agyag és termések felhasználásával a témához kapcsolódó terepasztalt, „Téli fák az erdőben” címmel rajzolással és ragasztással képeket alkottunk, festettünk madarakkal teli madáretetőt.
• Végül egy szép Kányádi Sándor vers kezdő sorát adtuk címül a hetünknek: „Aki fázik, vacogjon, fújja körmét, topogjon…” Tapasztalatokat szereztünk az időjárás és a téli öltözködés kapcsolatáról közvetlen megfigyeléssel, otthonról hozott tapasztalatok megbeszélésével, báb, mese segítségével, babaöltöztetés közben. A fűtés és a csapadékfajták, a téli időjárás és az egészség is a beszélgetéseink, tevékenységeink témái voltak. Viaszkarc technika alkalmazásával jelenítettük meg a téli világot. Díszítettünk, párosítottunk kesztyűket, ezekkel aztán számtalan matematikai tapasztalatot is szeretünk. Ismerkedtünk a hőmérővel, megnéztük a csoportszobában, majd kivittük az udvarra, ok-okozati összefüggéseket állapítottunk meg.
Mindvégig nagyon sokat tartózkodtunk a téli, friss levegőn, átmozgattuk magunkat naponta a tornateremben, a szabad játék mellett a mesélés, az éneklés is a mindennapjaink része volt.
Szarvasné Jónás Hajnalka
vezető pedagógus